Česká pošta na konkurenci nestačí
Česká pošta, respektive její československá odnož je tu s námi už nějaký ten pátek a má v našich luzích a hájích dlouhou tradici. Dlouhá tradice však automaticky neznamená dobrá pověst. Tu začala tato instituce ztrácet teprve až v posledních letech, i když problémy už měla dávno předtím. Tehdy však nebyly tak velké a hlavně, nedotýkaly se většinou přímo zákazníků, takže u většinového obyvatelstva se stále jednalo o kvalitní přepravní službu. Jak léta plynuly, neschopnost vedení se čím dál tím více začalo promítat i do přepravy poštovních zásilek a s tím se začaly ozývat první nespokojení zákazníci. Jejich počet každým rokem roste, tudíž se čím dál tím více obyvatel ČR začíná obracet na konkurenci v podobě soukromých dopravních služeb.
Dopravci typu PPL jsou v mnoha ohledech daleko lepší. Nabízí prakticky všechny základní služby jako Česká pošta, akorát v daleko lepším provedení. Samozřejmě, že ani u soukromých přepravních společností není všechno růžové, ale vzhledem k tomu, že se jedná soukromé firmy, je v jejich vlastním zájmu, aby jimi nabízené služby byly dostatečně kvalitní a klienti s nimi byli spokojeni. Vzhledem k tomu, že u nás v tomto resortu roste celkem svižně poměrně velká konkurence, musí se jednotliví hráči na trhu, jak se patří otáčet, jinak je může převálcovat firma se stejným zaměřením. Vzhledem k tomu, že Česká poště patří státu, nemá žádný zájem se zlepšovat, a to žádné stránce.
Na internetu ztrácí
Co se týče standardní poštovních zásilek, tam si Česká pošta samozřejmě drží dominantní úlohu, jelikož tuto službu prakticky nikdo neposkytuje. Ovšem co se týče balíků, tam už je to jiné. Lidé v současnosti stále více používají k nakupování zboží internet, a tak balíky proudí po republice více než kdykoliv předtím. Ovšem Česká pošta si v tomto odvětví u zákazníků netěší kdovíjak velké důvěře, a proto lidé stále častěji volí jiného dopravce. Mnohé internetové obchody dokonce ani možnost zvolit si státního přepravce nenabízejí.