Jak na reklamní články
Leckomu by se mohlo zdát, že není nic snadnějšího, než si napsat nějaký ten propagační článek. Protože psát u nás umí přece pomalu každý, spousta našinců zvládla i alespoň minimum počítačové gramotnosti, a tudíž se zdá, že si každý může napsat takovouto svoji reklamu a vyvěsit si ji na internet sám. Ovšem takto smýšlejí především ti, kdo si dost možná vůbec nikdy nezkusili něco napsat a poslední jakous takous slohovou práci sesmolili na základní škole.
Kdo se totiž pokusí napsat si něco podobného sám, možná již záhy zjistí, že to prostě nezvládne. Nebo to zvládne, ale s nějakým tím odstupem času shledá, že to vlastně není vůbec ono, a hodí to radši do koše. A v nejhorším případě dotyčný neodhalí reálnou hodnotu svého výtvoru nikdy, čímž dává rozumnějším lidem šanci mít se čemu posmívat.
Protože napsat takový článek není ve skutečnosti zase až taková malichernost, a na napsání dokonalého výtvoru mívá jen málokdo.
Protože jak má vypadat PR článek Seolight.cz? Ten musí splňovat přinejmenším následující kritéria.
- Musí být napsaný tak, aby potenciální čtenáře zaujmul hned na první pohled a aby tito neztratili zájem ani v průběhu čtení.
- Musí být napsán tak, jak to nejvíce vyhovuje zamýšlené cílově skupině, jíž je určen.
- Musí přinášet něco nového, dosud všeobecně neznámého, aby byl důvod, proč ho vůbec číst.
- Musí jít o originální výtvor, protože kopie kopií dávno známých kopií zkrátka nikdo nebude číst. Není důvod.
- Musí působit přesvědčivě, aby ovlivnil ty, kdo jím ovlivněni být mají.
- A musí mít pochopitelně i náležitou úroveň, protože něco, co se jenom hemží chybami, spíše odpudí, než přivábí.
A přiznejme si upřímně, že ve všech těchto ohledech jen tak někdo neuspěje. Pro kolik z nás je vlastně naprosto nezvládnutelným třeba i jen z televize dávno známý diktát o tom, jak „sveřepí šakali zavile vyli na bílý měsíc“! O tom ostatním už ani nemluvě.
A proto je vlastně nejednou nejrozumnější nechat si napsat článek od copywritera, který to umí. Protože je lepší utratit pár korun, než mít na webu nezabírající nesmysl, sloužící jen k diskreditaci svého často jen stěží gramotného autora. Bez urážky.